irene husmann advies en begeleiding bij gezondheidsproblemen



Veel gestelde vragen

Welke informatie heb ik nodig voor het eerste consult?

Ik raad u aan om van te voren te informeren bij uw zorgverzekering of natuurgeneeskundige consulten worden vergoed.
Het is handig om een kladblok mee te nemen om aantekeningen te kunnen maken.
Betalingen geschieden achteraf per bankoverschirijving.

Vergoedt mijn verzekering de consulten?

Door mijn lidmaatschap van het VBAG worden de consulten vaak geheel of gedeeltelijk vergoed door uw zorgverzekeraar als u een aanvullende verzekering hebt. Om teleurstelling achteraf te voorkomen, adviseer ik u van te voren de polis van uw zorgverzekering te raadplegen of bij uw zorgverzekeraar te informeren of natuurgeneeskundige consulten vergoed worden.

Hoe ziet een behandelingstraject eruit?

Na een korte telefonische kennismaking geef ik aan of, en eventueel in hoeverre, ik denk te kunnen helpen. Vervolgens maken we een afspraak voor een intakegesprek. Of we daarna nog afspreken voor een vervolggesprek hangt af van de persoon en de klacht. De één is al geholpen met 1 gesprek, de ander met 3 gesprekken, maar regelmatig begeleid ik mensen voor langere tijd.

Wat voor middelen schrijft u zoal voor?

Ik werk met: voedingssupplementen (zoals vitamines en mineralen), kruiden (capsules, thee, zalven, druppels), probiotica, complex homeopathie, bloesemremedies (Bach en Nederlandse), Schüssler celzouten.

Ik ben moeilijk ter been. Zou u bij mij op huisbezoek willen komen?

Bij mensen die slecht kunnen lopen ga ik bijna altijd op huisbezoek. Ook mensen die te ziek zijn om naar mijn praktijkruimte te komen, bezoek ik thuis. Maar ook bijvoorbeeld angst voor reizen met het openbaar vervoer kan een reden zijn om een gesprek thuis aan te vragen. Voor de regio Amsterdam vraag ik een kleine tegemoetkoming in reistijd en reiskosten.

Ik heb last van een ziekte, die niet op de site staat. Hoe kom ik erachter of u mij kunt helpen?

Door mij te bellen. Ik wil benadrukken dat er voor een informatief telefoongesprek geen kosten in rekening zullen worden gebracht. Sommige mensen geven er de voorkeur aan om als eerste contact een e-mail te sturen met een beschrijving van hun situatie. Dat is natuurlijk ook prima. Zie contactgegevens.

Binnenkort moet ik weer naar mijn arts. Zou u mij willen vergezellen?

Af en toe ga ik met een cliënt mee naar de (huis-)arts of specialist. De redenen zijn heel divers, bijvoorbeeld: om achteraf uit te kunnen leggen wat er precies gezegd is, om over een bepaald onderwerp verder door te vragen of heel soms gewoon als 'steuntje in de rug'. Vòòr het gesprek spreken we af welke rol u wilt dat ik aanneem tijdens het gesprek; wilt u dat ik me op de achtergrond houd en dat ik het nadien allemaal rustig nog met u bespreek of wilt u dat ik bepaalde zaken toelicht? Het is altijd raadzaam ruim van tevoren aan te geven wanneer u de afspraak heeft, om ruimte vrij te kunnen houden in mijn agenda.

Ik heb mijn huisarts verteld over mijn consulten bij u. Nu wil hij u binnenkort bellen voor informatie over het één en ander. Kan dat?

Ik zal nooit inlichtingen verschaffen over u aan uw arts, werkgever, partner of iemand anders zonder uitdrukkelijke toestemming van u voorafgaand. Al onze gesprekken vallen onder het beroepsgeheim.

Ik ben niet ziek, maar zit al een tijdje niet lekker in mijn vel? Zou u mij kunnen helpen?

Ook ter preventie van ziekte kunnen we uw leven samen onder de loep nemen. Vaak komt het gevoel van niet lekker in je vel zitten ergens vandaan, dat je dingen doet die je eigenlijk veel moeite kosten of waar je eigenlijk tegenop ziet. Soms vragen partners van mensen die ziek zijn advies aan mij, hoe zij hun leven vorm kunnen geven, zonder zichzelf te overbelasten.

Mijn achtergrond »